‘Tarımda yabani otları yok eden araç’ üreten öğrenciler TEKNOFEST finalinde birinciliği bekliyor
Haberler Banner

Haberler

Tarih: 29 Nisan 2023

‘Tarımda yabani otları yok eden araç’ üreten öğrenciler TEKNOFEST finalinde birinciliği bekliyor

Tarımsal insansız kara aracı ‘AG’yi üreten Beykent Üniversitesi IEEE Öğrenci Kolu proje ekibi, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da TEKNOFEST Havacılık Uzay ve Teknoloji Festivali Tarımsal İKA (İnsansız Kara Aracı) finalisti oldu. Tarımda yabanileşmeye son düşüncesiyle karada hareket eden robotlarıyla tarımda verimliliği artırmayı hedeflediklerini belirten Elektrik Elektronik Mühendisliği öğrencisi Batuhan Sabun, “Aracın amacı karşısına çıkan zehirli ve yabani otun üstüne, tankında bulunan ilacı püskürterek otu ortadan kaldırmak, imha etmektir. Oldukça heyecanlıyız ve birinci olmak istiyoruz” dedi.

Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali (TEKNOFEST), Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yürütücülüğünde bu yıl yeniden İstanbul Atatürk Havalimanı'nda düzenleniyor. 27 Nisan – 1 Mayıs tarihlerindeki festival, 41 ana yarışma 102 farklı kategoride düzenlenecek. Festivalde adını finale yazdıran takımlar ise belirlenmeye başladı. Beykent Üniversitesi IEEE Öğrenci Kolu proje ekibinin tasarladığı, karada hareket eden robotlarla tarımda verimliliği artırmayı amaçladığı Tarımsal İKA (İnsansız Kara Aracı) finale kaldı. TEKNOFEST'ten yapılan açıklamada, yarışmalarda 13 milyon liranın üzerinde ödül verileceği bildirildi.

Yaptıkları aracı ve kendilerini geçen yıla göre daha da geliştirdiklerini belirten Batuhan Sabun, “Projemizin amacı, herhangi bir tarımsal arazide ister manuel olarak ister otonom olarak yönetilip püskürttüğü ilaç ile zararlı otun infaz etmesini sağlıyor. Otonom olarak çalışması yazılımcı arkadaşlarımız tarafından aylardır hazırlanıyor. Bu aracı alan çiftçi kuracak ve hiçbir şekilde aracı ellemeden başlatabilecek. GPS modülünden bilgisayarla tüm çevre araca taratılabilecek. Araç araziyi tamamen kaydedecek. Ardından tek tek yabancı ot infazına başlayacak” açıklamasını yaptı.

ARAÇ HEM OTOMASYON HEM DE MANUEL OLARAK YÖNETİLEBİLİYOR

Aracın hem otomasyon hem de manuel olarak yönetilebildiğini ifade eden Sabun, “Finalistiz ve burada yaklaşık 33 takımla yarış var. 5-10 metrelik bir parkurda, çeşitli yükselti ve çıkıntıların olduğu engellere karşı toprak arazide yarışacağız. Burada aracımızın düzgün şekilde ilerleyip yapay zekâsına okuttuğumuz yabani otu tanıyıp üstüne ilaç püskürtecek. Hedefimiz tabii ki birinci olmak ve her sene kendimizi geliştirip daha da iyiye ulaşmak” dedi.

Sabun, yaklaşık 9 kişilik ekiplerini ise şöyle anlattı:
“Elektrik elektronik mühendisi, yazılım mühendisi, mekatronik mühendisi ve mekanik mühendisi olarak beraber çalışıyoruz. Mekanik mühendisi aracın tamamen kasnağını, yapısını, şasisini, tekerleklerini ve bunların hepsinin birlikte çalışmasını sağlıyor. Elektronik mühendisleri olarak aracın bütün elektronik aksamını motorların alması gereken enerjiyi ve kalan bütün sensörlerin çalışmasından sorumluyum. Tabii bunların hepsi bir beyne, mikro işlemciye ihtiyaç duyuyor ve bunları da yazılım bölümünden arkadaşlarımız yapıyorlar.”

“KENDİ KENDİNİ ŞARJ EDEBİLECEK”

Yarışma için oldukça heyecanlı olduklarını söyleyen Sabun, “Harıl harıl çalışıyoruz. Her zaman olduğu gibi son saniyede hiç beklenmedik hatalar çıkıyor. Bunları çözmeye çalışıyoruz. Gelecekte de aracı daha da geliştireceğiz. Mesela araç kendi kendini şarj edebilir” şeklinde konuştu.